Vă cunoașteți nivelul funcțional al emisferelor cerebrale?

Vă cunoașteți nivelul funcțional al emisferelor cerebrale?

Instrucțiuni: Propunem 50 de enunțuri. Citește-le cu atenție. Notează cu:
4 - enunțurile care exprimă o însușire ce se manifestă constant;
3 – enunțurile care exprimă o însușire ce se manifestă adesea;
2 – enunțurile care exprimă o însușire ce se manifestă uneori;
1 – enunțurile care exprimă o însușire ce se manifestă foarte rar;
0 – enunțurile care exprimă o însușire ce nu se manifestă niciodată.

1. Sunt înclinat spre analiza și clasificarea obiectelor şi fenomenelor

2. Raționamentele mele au, în general, un caracter concret

3. Prefer să-mi îmbogățesc cunoștințele prin activități intelectuale, cum ar fi lectura unor cărți, audierea unor discuri, decât prin observaţii şi experienţe propriii (nemijlocite)

4. Imaginaţia mea este plastică, vie (gândesc în imagini)

5. Pot anticipa evenimentele, bazându-mă, pe cât posibil, pe propria experiență

6. Sunt isteţ şi ingenios

7. Reușesc să apreciez suficient de exact durata evenimentelor

8. Memorez greu cuvintele (cântece, versuri, limbi străine)

9. Percep cu ușurință cuvintele (aud bine chiar dacă se vorbește în șoaptă)

10. Sunt un practician (mă orientez bine în fata situațiilor concrete și le rezolv cu succes)

11. Nu am ureche muzicală (cânt fals, nu reproduce corect melodiile)

12. Sunt receptiv faţă de tot ce se petrece în jurul meu, în natură sau în societate, atât la aspectele generale, cât şi la detalii

13. Am memorie bună (îmi amintesc aproape tot ce am învăţat)

14. Prefer să judec și să apreciez ceea ce se întâmpla după criterii personale

15. Reușesc să pun in evidenţă (să descopăr, să înţeleg legăturile dintre obiecte, fenomene sau procese)

16. Reuşesc să mă concentrez asupra lucrului (citit, rezolvare de probleme etc.) chiar dacă în jurul meu este zgomot

17. Am o voce răguşită, fără rezonanță

18. In general, mesajul operelor de arta îmi produce o emoţie puternică

19. În compania celor egali cu mine (colegi, prieteni) sunt primul care începe să vorbească

20. De obicei învăţ uşor la disciplinele umaniste (și pot chiar să le explic altora)

21. Gândurile mele o iau înaintea cuvintelor, încât atunci când vorbesc încep să amestec cuvintele

22. Pot imita (voci, comportamentul persoanelor etc.)

23. Prind uşor ritmurile muzicale

24. Sunt fire pesimistă

25. Când cineva sugerează o idee nouă, am tendinţa spontană de a întreba ce argumente are în sprijinul acelei idei

26. Sunt mereu cu ochii în patru (vigilent)

27. Sunt o fire optimistă

28. Deseori găsesc repede rezolvarea unei probleme (într-un moment de inspiraţie)

29. Mă enervează (deranjează) gesturile/mimica cu care unii oameni îşi însoţesc vorbirea

30. Se întâmplă ca sentimentele (intuiţia) să-mi arate calea de ieşire din situaţii dificile (la rezolvarea problemelor, în căutarea unor soluţii)

31. Am tendința de a sistematiza materialul pe care îl studiez

32. Fraze identice sau aproape identice îmi apar uneori ca expresia unei atitudini amicale, alteori ca o ameninţare

33. Calculez bine

34. Îmi este ușor să pronunț și dau intonația corectă cuvintelor la învățarea limbilor străine

35. Am tendinţa de a clasifica toate lucrurile şi fenomenele cu care vin în contact

36. Piesele de teatru radiofonice sau povestirile auzite le „văd” sub forma unor imagini foarte plastice

37. Nu am memoria chipurilor (a figurilor) oamenilor

38. Aud bine anumite sunete, precum cel produs de spargerea unei sticle, de curgerea apei, de ceasurile mecanice etc.

39. Întâi acţionez, apoi meditez la ceea ce am făcut

40. Când privesc un obiect oarecare, primul lucru pe care îl sesizez este forma obiectului

41. Am tendinţa de a generaliza experienţa acumulată

42. Reţin uşor melodiile noi şi pot să le reproduc corect

43. Abordez cu uşurinţă orice subiect de discuţie

44. Uit repede ceea ce am învăţat în timpul şcolii

45. Nu îmi atrag atenţia unele zgomote, precum cele produse de ceasurile mecanice, clipocitul apei, lătratul câinilor

46. Îmi amintesc mirosurile, sunetele, culorile încă din cea mai fragedă copilărie

47. Consider că sentimentele (intonaţia) într-o discuţie sunt doar o piedică, importantă este ideea exprimată

48. Chiar în prezenta colegilor, prietenilor evit să inițiez o discuție

49. Mi-a fost ușor să învăț altceva

50. Pot compara mintal forma obiectelor (sau a părților componente ale obiectelor)